Montessori pedagogika
Rodiče ve výuce
Zapojení rodičů do programu Montessori tříd
Zapojení rodičů do vzdělání lze rozdělit do dvou rovin:
- Zapojení, kdy se rodiče účatní aktivit ve škole jako dobrovolníci, účatní na školních akcí.
- Zapojení osobní, kdy rodiče s dětmi komunikují o školních záležitostech pozitivním způsobem, kdy rodiče aktivně rozvíjejí děti pomocí knih a návštěv muzeí, divadel a výstav.
Obecně je vliv rodičovského zapojení pozitivní, a to v rámci oboustanné tolerance a respektu. Dále platí následující:
1)
Rodiče jsou vítáni ve výuce a mohou se aktivně zúčastnit části výuky s vlastním výukovým programem.
- Předem domluvený termín a téma vlastního programu s učitelem.
- Program je v jednom bloku - maximálně hodinu a půl.
- Během jednoho měsíce můžou být dva "rodičovské programy".
Rodiče jsou vítáni při pomoci organizování společných odpoledních akcí.
- Předem naplánovaná akce školy/třídy , kdy se společně domluví učitel a rodiče, na možné společné aktivitě (odpolední dílny, besídky, akce v přírodě ...)
2)
Rodiče s dětmi pozitivně probírají průběh výuky a podporují dět v aktivitách, které mohou obohatit dané téma výuky (knihy, kulturní akce ...)
- Díky této domácí aktivitě, je velmi přínosné, když děti ze spoleného domácího zážitku, seznámí své spolužáky s obsahem, popřípadě přinesou materiál k tématu.
- Díky tomuto osobnímu zapojení se prohlubuje u dětí školní aktivita s domácí.
- Díky tomuto osobnímu zapojení se odporuje pozitivní vztah školy a rodiny.