Otevřená základní škola · Květnového vítězství 1554, Praha 4 – Jižní Město

Montessori pedagogika

Montessori pedagogika

Hlavní teze Montessori pedagogiky

  • vykazuje vysoký stupeň srovnatelného standardu kvality i v mezinárodním srovnání
  • podporuje individuální rozvoj inteligence a tvořivé řešení problémů
  • určena všem dětem bez rozdílu

Samostatná práce

používá se také označení svobodná práce, protože dítě si může zvolit: CO, KDE, KDY, S KÝM

Vztah dospělého k dítěti

Učitel je rádce a rovnocenný partner, který dítěti pomáhá na jeho cestě objevování a učení se, projevuje maximální vstřícnost, otevřenost, trpělivost k dítěti.

Vlastní objevování poznatků samotným dítětem

Při výchově a učení stačí respektovat individuální vývoj a využít senzitivní fáze každého dítěte,

Připravené prostředí

  • je velmi důležité a dítě si připadá jako doma v „pokojíčku“
  • používáme pomůcky, pracovní listy, knihy atd.

více info zde